A Hooters emlékére

Nyár eleji hír volt, hogy bezár a legénybúcsúk alfája, a mély dekoltázsú felszolgálásról híres budapesti Hooters. Biztosan sokan csodálkoztak velem együtt, hogy egy olyan turisztikai fellendülés közepette, amelyben a belvárosi lakók új kifejezése a turizmusra a tatárjárás lett, mi történhetett.

A KSH adatait böngészve két feltűnő trend látszik. Az egyik, hogy a turizmussal egyetemben valóban egyre nagyobb bevételt érnek el a magyar éttermek: 2006 és 2016 között 60 százalékos nominális forgalomnövekedést láthattunk. A másik, hogy a gyorsuló fellendülést ráadásul 2012 óta csökkenő étteremszám mellett érik el (érdekes módon csak a cukrászdák száma nőtt az országban 2012 óta). Tehát a talpon maradó egységekre egyre nagyobb forgalom jut, mégis folyamatosan szűnnek meg azok az egységek.

Forrás: KSH, Concorde Alapkezelő

Forrás: KSH, Concorde Alapkezelő

Forrás: KSH, Concorde Alapkezelő

Forrás: KSH, Concorde Alapkezelő

Az, hogy a Hooters a kiváló elhelyezkedése ellenére miért pont a megszűnő éttermek közé került, persze ebből nem derül ki. Számtalan oka lehet, de mivel az ember pszichéje jobban bírja, ha nem neki kell a rengeteg lehetőségből választania (A választás paradoxona), ezért egy kicsit megnyugodtam, amikor a következő meghökkentő cikkbe botlottam. Hátha más is nyugodtabban alszik tőle még akkor is, ha a budapesti Hooters megszűnéséhez esetleg semmi köze nem volt a jelenségnek: Az Y generációt sokkal kevésbé érdeklik a mellek, mint a korábbiakat.

Kiemelt kép forrása: street-food.hu