A Pinterest Story

Az elmúlt egy évben rohamos léptekkel vált népszerűvé és világszerte elterjedtté a Pinterest közösségi fotógyűjtő-, és megosztó oldal.

Az erős vizualitásra építő online faliújság, amelyen mindenki (díjmentesen) feltűzheti és megoszthatja a számára érdekes képeket a legnépszerűbb témakörökben: design, divat, életmód. Mindent fel lehet tűzni (egyre több oldalon jelenik meg a Facebook és a Twitter logója mellet a Pin it pinterest-logo-1074x1067 ikonja is), amit mások számára is érdekesnek tartunk. Az Amerikából indult oldal elsősorban a hölgyek körében népszerű, ők az elsődleges felhasználók, rajongótábora azonban Európában is egyre nagyobb.

A cég egyértelmű sikertörténet. 2010-ben alapították: Ben Silbermann (aki előtte a Google munkatársa volt), Paul Sciarra (már nem dolgozik a cégnél) és  Evan Sharp (aki korábban építészként dolgozott). Az első 5 000 felhasználónak maga Silbermann írt ajánlást, melyben a telefonszámát is megadta és beszélgetésre, véleményezésre invitálta az oldal használóit. 9 hónappal később 10 000 felhasználója volt az oldalnak, 2011-ben 9 millióan, míg 2012 decemberében már világszerte 48 millió látogatták a Pinterest-et a comScore.com adatai szerint. 2011-ben a Time magazin az 50 legjobb website közé sorolta.

A rohamos növekedés mögött rohamos cégátalakulás is zajlik: 20 főről, csaknem 100-ra nőtt a háttérben dolgozó munkatársak száma. A cég értéke ezzel együtt növekszik (és egyre szélesebb befektetői kör érdeklődését váltja ki), jelenleg 2.5 milliárd dollárra becsülik. Érdemes figyelemmel követni, hiszen többen, mint a következő Facebook-sztorit emlegetik.

Pinterest Infographic

Forrás: http://www.fastcodesign.com/1670750/infographic-the-astounding-power-of-pinterest#1