BrandZ Top 100
máj.
31
2012

A világ legértékesebb márkái

A Millward Brown minden évben elkészíti BrandZ™ Top 100-as felmérését a világ legfényesebben csillogó márkaneveiről. Az idei kutatás során fókuszba került a 2009 óta folytatódó globális recesszió hatása, a technológia térhódítása, valamint a fejlődő országok piacainak térnyerése is.

Néhány érdekesség:

Néhány érdekesség:

  • 13 kategóriában keresték a legjobb brandeket és elkészítették a TOP 50 kínai brand listáját is. Ez utóbbin a 3 legértékesebb a China Mobile, az ICBC, és a China Construction Bank lett.
  • Az előző évihez képest 2012-ben legnagyobb arányban, 15-15%-kal a luxuscikkek és a fast food termékek piaca, valamint azok márkái tudtak növekedni.
  • A világ legértékesebb luxus márkaneve a Louis Vuitton lett. A márka értéke 25,9 milliárd dollár (!), 7%-al emelkedett az előző évihez viszonyítva. De a Hermès, a Rolex, a Chanel, a Gucci és a Prada veretes betűi is kedvetek.
  • Miközben az USA lakosságainak luxuscikkekre fordított költése lassult, addig Indiában és Kínában egyre vonzóbbak a legmagasabb kategóriába sorolt brandek.
  • A TOP of the Top listák vezetője 2012-ben is az Apple. A 10-es listán az IBM, a Google, a Mc Donald’s, a Microsoft és a Coca-Cola követi.
  • Ugyanakkor azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy idén a világ vezető 100 márkanévének csaknem a fele veszített értékéből.
  • Minden ötödik 2012 BrandZ™ Top 100 brands pedig valamelyik gyorsan fejlődő gazdaságból került fel a listákra.
  • Afrika legnagyobb márkája az MTN, 21 országban nyújt telekommunikációs szolgáltatásokat.
  • A vizsgálat adatai is azt igazolták (nem meglepő módon, bár a tőzsdei bevezetést nem okvetlenül igazolva). hogy a legfeltörekvőbb márka a 2012-ben a Facebook volt.

De ha már brandépítés és marketing, mindennél többet mond a vizuális kommunikáció:

2012 brandz top100 infograph

Forrás: http://www.millwardbrown.com/BrandZ/Top_100_Global_Brands.aspx