Argentin repjegyárak

Eközben Argentínában: a legolcsóbb repjegyek 8-10-szer (!) drágábbak, mint a szomszédos Chilében, mivel hatósági minimumáras a repülés, ezért aztán feleannyi repülős út jön létre, mint a hasonló fejlettségű országokban, jó nagy veszteséget okozva a gazdaságnak. Az ok: a buszsofőrök szakszervezete fogságban tartja az államot, és kierőszakolja a verseny korlátozását, mert attól félnek, hogy ha a verseny leszorítja a repjegyárakat, kevesebben mennek busszal és megszűnnek a sofőrök állásai. Kérdés, meddig lehet az idő kerekét visszaforgatni, és pár ezer ember érdekét milliók érdeke elé rakni, és úgy, hogy mindezt a gazdasági racionalitásra vak többség ne értse meg, ne vegye észre? A verseny állam és/vagy az államot fogságban tartó érdekcsoport általi korlátozása az egyik legnagyobb rossz, az adófizetők nyíltszíni kirablása. (Versenyhivatal ott is egy kamuszervezet lehet.)

”The minimum fare in Argentina is probably eight to 10 times higher than the lowest fare in Chile.”

Forrás: Vakmajom a Facebookon