Az Aldi titka

Az Aldi alig reklámoz. Üzleti stratégiájáról nem nyilatkozik. Pénzügyi jelentéseket nem tesz közzé. A cég egyetlen publikus megnyilvánulása a fejlesztés irányáról 1952-ből (!) származik, amikor az Albrecht testvérek eldöntötték, hogy nem követik a korabeli szupermarket trendeket azzal, hogy kibővítik az áruválasztékot. A cég most az amerikai piac meghódítására tör, 3,4 milliárd dolláros beruházással 2500-ra növelné az egységei számát, amivel már a harmadik legnagyobb élelmiszer-kereskedő lenne az USA-ban. Mi a titka? Meglepő módon az egyszerűség és a relatíve nagyon kis áruválaszték, amivel drasztikusan le tudja vágni a költségeit és sokkal olcsóbb lehet, mint az akár 100-szor több áruféleséget tartó versenytársai. Megroppanhatnak tőle a nagy élelmiszeráruházak: egyszerűen sokkal jobb a gyors vásárlás kis egységekben kevesebb fejtöréssel, hogy miből válasszak és még olcsóbb is.

„Most Aldi stores stock between 1,300 and 1,600 items, depending on the country. By comparison, Wal-Mart’s Supercenters have in recent years carried around 120,000 items. Average supermarkets in the countries where Aldi operates now carry between 20,000 and 50,000 items, experts say.”

Van egy érdekes elmélete Moran Cerf neurológusnak: a rengeteg döntési és választási kényszer stressz az agynak, ezért a boldogság egyik záloga a döntési helyzetek minimalizálása az életben – éppen ezért például ő egy étteremben mindig a második tételt választja az étlapról és kész. Mindig. (Ezt kipróbálom.) Nos, lehet, hogy az Aldi is tudja ezt: az amúgy is versenyképesebb puritánsággal tarolja le a világot az alacsony árakon kívül azáltal, hogy kevés választási kényszeren keresztül boldogságot is ad a vevőknek és ezért is szeretik? Mert ki szeret 25 féle vécépapír közül választani?

Forrás: Aldi

Forrás: Aldi

Forrás: Vakmajom a Facebookon