Egy Tesla pályára állt az űrben

A február 6-i SpaceX Falcon Heavy küldetése az utolsó kétkedőket is meggyőzhette arról, hogy egy magáncég (ki más, mint Elon Musk csapata) is képes a legmagasabb szinten elvégezni olyan feladatokat, melyekről eddig azt gondolhattuk, hogy csak állami szervezésben végezhetők el „rendesen”. A SpaceX megmutatta, hogy egy magánvállalkozás még az űrkutatás szintjén is képes lehet üzleti alapon nagyon hatékonyan végezni a feladatokat. (Persze árbevételének jelentős része az államtól származik.)

Az már csak hab a tortán, hogy egy kolosszális marketingfogás keretében pályára állították az űrben Elon Musk Tesla kabrióját is (az alábbi videón 25:50-nél, maga a kilövés a 22. perctől látható):

Aki nem látta a videókat, annak érdemes megtekinteni (javaslom, hogy hanggal nézzék meg őket)!

+ ezt a videót arról, hogy az átlagember mit látott a landolásból, ami pont a „hétköznapi” nézőpont miatt hátborzongató (1 percnél „kezdenek esni” az égből a rakéták):

+ az űrben pályára állított Tesláról készült ÉLŐ közvetítést (!) (ami ugyan már nem élő, mivel lemerültek az aksik, de azért még érdekes):

Ne feledjék, nem egy jól elkészített hollywoodi science-fictiont láttak, hanem a jelenben megtörtént valóságot!

Egyértelmű, hogy a SpaceX célja nemcsak az, hogy elvégezze az űrbeli feladatokat, hanem az is, hogy ezeket megmutassa lehetőleg minél részletesebben, a lehető legnépszerűbben, szórakoztató, már-már showműsor-szerű módon.

A SpaceX-ről magyarul itt olvashatnak bővebben.

+1

A fentiek után végül egy rövid videó arról, hogy mennyire másképp gondolkodnak egy magáncégnél a külső kommunikációról, zárkózott tudományos elefántcsonttorony helyett mernek önironikusak lenni. A videó címe: How Not to Land an Orbital Rocket Booster („Hogyan ne landoltassunk egy rakétát.”):

A SpaceX több tekintetben eddig is történelmet írt, de a Falcon Heavy küldetés megfejelte az eddigieket.

(A valósághoz az is hozzátartozik, a harmadik rakéta a tengerbe zuhant, miután elfogyott az üzemanyaga, de én elhiszem (lám, hatott rám is a marketing, hogy ezek „bármit” megcsinálnak), hogy ha marad üzemanyaga, az is rendben leszállt volna a tengeri leszállóhelyre.)

És hogy mennyire sikeres volt a marketing, kislányom végignézte a videókat (nem atyai parancsra), és nagyon tetszett neki az űrben keringő autó, megosztotta barátnőinek is.

Kiemelt kép forrás: spacex.com