minden

Gondolatok a EUROMONEY díjról

A EUROMONEY szakfolyóirat a „Euromoney Private Banking and Wealth Management Awards 2012” keretében az idén (is) több kategóriában dobogóra emelte a Concorde ALAPKEZELŐT. Öt kategóriában első helyet nyertünk, egy második és három harmadik helyünk van, összesen pedig tizenhét helyezést kaptunk!

Közel 100 országot átölelő kérdőíves megkérdezésen alapuló felmérése az egyik legszélesebb ilyen jellegű munka. A lap több mint 30 kategóriát vizsgált, és a szakmai szereplők által szolgáltatott adatok alapján alakította ki a globális és országonkénti rangsorokat.

Még mielőtt folytatnám, ezúton is szeretnék gratulálni minden magyarországi díjazottnak! A szaklap harminckét kategóriában osztott ki díjakat a magyar piacon tevékenykedők között. Ezek között első helyeket nyertek az Erste, OTP, BNP, Citi, Intesa, KBC, PricewaterhouseCoopers, MKB, Raiffeisen bankok privát banki üzletágai és a Bank Gutmann! Gratulálunk!

Mi, a Concorde ALAPKEZELŐ harmadik éve vagyunk a díjazottak között. Magyar tulajdonú (nem banki, biztosítói) háttérrel rendelkező vagyon és alapkezelő társaságként díjaink beleillenek abba a trendbe, ami a fejlődő piacokon tapasztalható: a helyi, lokális szereplők egyre nagyobb szerepet játszanak otthon és egyre több díjat nyernek (Kínában és Brazíliában abszolút elsők). Működésünket tekintve azon kevés szereplők közé tartozunk, akiknek az ügyfeleiknek nyújtott széles értelemben vett privát vagyonkezelői szolgáltatások az alaptevékenységük. Ez sokrétű tevékenység, ahol a követendő sztenderdnek a fejlett világban kialakult szerkezetet tekintjük és követjük. Ez jelenti a portfóliók kezelését, az adózási környezet figyelemmel kísérését és tanácsadást, illetve mára már az ügyfeleink és családtagjaik vagyonának a (nemzetközi) strukturálásában, örökösödési kérdéseiben egyaránt részt veszünk. A klasszikus, lakossági banki szolgáltatások mellett létrejött private banking egyik jól elkülöníthető szegmense a „private wealth management”, ezt neveztük mi el hat éve privát vagyonkezelésnek. Ehhez fogható szolgáltatási kör ma a magyar piacon (sajnos) alig-alig volt és van jelen. Ahhoz, hogy ilyen szolgáltatási kör kialakuljon három dologra van szükség:
a) hitre,
b) felkészült munkatársakra és
c) ügyfelekre.

Első hallásra furcsa lehet, hogy hitre, erős meggyőződésre szükség van. Hat évvel ezelőtt erősödött meg bennünk, hogy megérett az idő arra és képesek vagyunk rá, hogy egy az addigiakban látott-ismert privát banki szolgáltatásokon túli szélesebb szolgáltatási kört célozzunk meg. Sokan fejcsóválva kételkedtek benne. A meglévő munkatársak mellé (miután nem nagyon voltak ebben a szegmensben dolgozó kollégák) több pályakezdő fiatallal kezdtük el a tanulást. Két éven (!) keresztül csak arra helyeztük a hangsúlyt, hogy tanuljunk, ismerjük meg az európai privát banki és privát vagyonkezelési szolgáltatásokat. Azt hiszem, hogy ma a magyar piacon az egyik legerősebb, legelhivatottabb és legjobban motivált csapattal rendelkezünk – és amennyiben sorrendet kellene mondani a fenti három dologról, az embereket helyezném az első helyre. Ahhoz, hogy egy ilyen társaság működni tudjon, magas (az átlagosnál lényegesen magasabb) megtakarítással, vagyonnal rendelkező ügyfelekre van szükség. Ebben sem áll jól az ország, elég, ha azzal a „benchmarkkal” hasonlítjuk össze magunkat, ami a genfi, londoni központokban vagy akár Bécsben van. És nekünk velük kell versenyezni, ebben a ligában kell eredményesnek lennünk. De nem utolsósorban van még egy, a legfontosabb dolog, amire szükség van – a kölcsönös bizalom, amit semmi más nem tud megteremteni, mint a kiszámíthatóság és a korrekt, transzparens működés. Azaz a munkatársak.

A következő hetekben az alapblog.hu-n egy sorozatot készülünk indítani sok olyan  kérdésről, amit mi a privát banki, illetve privát vagyonkezelési körbe sorolunk, fontosnak és minden megtakarítással vagy vagyonnal rendelkező családnak hasznosnak gondolunk.