Vannak formák, melyek hűen tükrözik egy-egy autótípus arculatát, e mellett a mai napig összetéveszthetetlenek. Ezek között az identitást meghatározó típusok között pedig vannak rokonlelkek is….
Youngtimer
Bambina – Fiat 500 L (1968)
Az olasz autógyártás sokak szerint az 1950-es évek második felétől az 1970-es évek első feléig terjedő időszakban volt a csúcson, azokban a hihetetlenül kreatív és…
Mr. Duroplast – Trabant 601 S (1987) – 2. rész
Hosszú évek óta tudjuk már, hogy a keletnémet autóipar legnagyobb számban eladott járművének a Trabant bizonyult. A kisautó 1957-től 1991-ig tartó pályafutásának szinte teljes intervallumát…
Mr. Duroplast – Trabant P50 (1959) – 1. rész
A legtöbben utálják, mégis tömegek kedvelik. Hogy ez ellentmondás? Nem feltétlenül. Persze a két kijelentés között azért eltelt vagy két emberöltőnyi idő. Hiszen a nyitó…
Már Leonardo is
A Christie’s aukciósház múlt szerdai, New Yorkban rendezett árverésén szenzációs áron, közvetítői díjjal együtt 450,3 millió dollárért, azaz közel 120 milliárd forintért (!) kelt el Leonardo…
Megasztár – Morris Mini-Minor (1967)
Nem csak egy autó, hanem divatikon is volt egyben, hírességek egész sora közlekedett vele. Hosszú pályafutása alatt számtalan mozifilmben játszott főszerepet. Születése közvetve az 1956-os…
Az első szamuráj – Toyota 2000GT (1967)
Az 1960-as évekre úgy emlékszünk vissza, mint a nyitott gondolkodás évtizedére. A szabad korszellem, a meghatározó zene, a fantáziadús divat és persze a leggyönyörűbb autók…
Szocialista luxus – Škoda 1100 MBX De Luxe (1969)
Néhány hónappal ezelőtt, a Škoda 1000 MB-t bemutató írásunk végén úgy búcsúztunk, hogy az autó kupé változata „…annyira ritka, szép és különleges autó, hogy a…
Egy vérbeli olasz – Fiat 124 Sport Spider (1970)
Vannak olyan nevek az autótervezésben, amelyek csak az igazi benzinvérűeknek jelentenek valamit. Olyan nevek, illetve olyan szakemberek, akik mindig is a nagyok árnyékában dolgoznak. Akiknek…
Enzo megvalósult álma – Ferrari 125 S (1947)
Idén 70 éves a Ferrari. Az év során több mint hatvan ország és még több helyszín adott otthont az ünnepi eseményeknek, melyek során a márka…
Rekorder – Indian Scout (1920)
Herbert James „Burt” Munro. Született 1899. március 25-én Új-Zéland Invercargill nevű kisvárosában. De ki volt ő, és hogyan kerül egy új-zélandi nyugdíjas oldtimer rovatunkba? Hogy…
Elvis autója volt – BMW 507 Roadster (1958)
Azon túl, hogy a mi családunkban kiemelt jelentőségű dátum augusztus 16-a – ezúton és előre is Isten éltessen Édesanyám! –, azt is tudom már egy…
Bajor buborék – BMW Isetta 300 (1959)
Egyesek szerint úgy néz ki, mintha egy hűtőszekrény és egy robogó hirtelen házasságának lenne a gyümölcse, mások egy körhintáról elszabadult játékautót látnak benne. Természetesen egyik…
Emlékmű – Ferrari Dino 246 GT Berlinetta (1972)
61 évvel ezelőtt egy nehéz sorsú olasz férfi, aki az első világháború alatt mind apját, mind bátyját elveszítette, eltemette 24 éves gyermekét is. Elsőszülött fiát. Saját vállalatbirodalmának…
Biztonság mindenekfelett – Mercedes W120 Ponton (1959)
Száztíz évvel ezelőtt még az Osztrák-Magyar Monarchiában született magyar apától és osztrák anyától. Május 30-án volt éppen húsz éve, hogy már nincs közöttünk. A világ…
Angyali – Volvo P1800 (1967)
Egy újabb színészlegendát veszített el a világ május 23-án. Egy legendát, akinek a nevéhez számtalan kiváló alakítás fűződik mind a filmvásznon, mind a tévé képernyőjén….
Három a magyar igazság
Citadella kolléga két héttel ezelőtti írása a gyerekvállalásról olyan témát feszeget, mely – ilyen vagy olyan formában, de – szinte nap, mint nap itt az Alapkezelőben…
Időgép – DeLorean DMC-12 (1981) – 2. rész
A DeLorean Motor Companyt (DMC) és a gyár egyetlen termékét, a DMC-12-est bemutató múlt heti írásunkat a cég 1982-es csődjét követő időszak történéseivel folytatjuk. A…
Időgép – DeLorean DMC-12 (1981) – 1. rész
Huszonöt évre szóló átrozsdásodás elleni garancia, olasz tervezésű rozsdamentes acél karosszéria, angol felfüggesztés, északír gyártás, francia–svéd közös fejlesztésű V6-os motor, döntően amerikai értékesítés. Sokaknak csak…
Az első faros – Škoda 1000 MB (1966)
Noha a cseh autómárkára hajlamosak vagyunk úgy gondolni, mint a farmotoros autóépítési koncepció tradicionális képviselőjére, a valóság mégis az, hogy a Škoda az utolsók között…
Magyar virtus – Renault 5 Turbo 2 (1983)
Éppen ma egy éve, hogy már nincs közöttünk minden idők legnagyobb magyar ralibajnoka. Páratlan pályafutása alatt több autómárka számos típusával versenyzett és ért el sikereket kivétel…
Hát Te meg? – Messerschmitt Kabinenroller KR200 (1960)
Tengeri halra emlékeztető ábrázata repülőgéptörzshöz hasonló karosszériában folytatódik, motorbicikliben végződik, a formát pedig egy plexikupola koronázza meg. Mennyi izgalom kevesebb, mint három méter terjedelemben! A…
Olasz kapcsolat – Citroën SM (1973)
Korának leggyorsabb elsőkerék-meghajtású autója volt, mégsem csupán emiatt érdekes a Citroën SM. A két, vitathatatlanul karakteres autómárka, a Citroën és a Maserati nászából született szédületesen izgalmas…
Piedone kedvence – Alfa Romeo Giulia Super (1973)
Személyesen sajnos már nem lehet közöttünk, de filmjei, így emléke örökké velünk marad. „Köszönöm!” – utolsó szava csupán ennyi volt, amikor tavaly nyáron eltávozott. Generációk…
Kétéltű – Amphicar 770 (1967)
Kereke, futóműve, de emellett propellere is van, ezért amennyiben szükséges, boldogul a vízben is. Akár egy motorcsónak, amire kerekeket biggyesztettek. Vitatható létjogosultság, de tagadhatatlanul jópofa…
Örök szerelem – Ford Mustang (1964)
1964. március 9-én egy Wimbledon-fehér autó gördült le a futószalagról a Michigan állambeli Dearbornban. Egy 4,3 literes V8-as motorral szerelt, 164 LE-s kabrió. Egy hónappal…
Mennyből a pokolba – NSU Ro 80 (1970)
Pedig minden mesébe illően kezdődött. 1967-ben a világ döbbenten állt meg előtte, mert még csak hasonló autó sem létezett akkoriban. Aztán amilyen gyorsan jött a…
Autó ínyenceknek – Alpina B7 Turbo Coupe /1 (1985)
Vannak olyan autók, amelyeket pár év múltán elfelejtünk. Vannak olyanok, amelyek elérik a klasszikus státuszt. Mások legendává válnak. Ma egy legendát mutatunk be Önöknek. Miután…
Apartman lelet – Ferrari 250 GT Pininfarina Coupe (1959)
Rendszeres olvasóink közül biztosan sokan emlékeznek még rovatindító cikkünkre, melyben egy legendás autómárka egyik példányának hihetetlen történetét ismerhettük meg. Magam sem hittem volna, hogy az…
Csodabogár – Volkswagen Beetle 1300 (1966)
Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy dübörög a klasszikus járművek és egyéb relikviák aukciós piaca. Mi sem támasztja alá jobban ezt a kijelentést, mint hogy hosszú évek…