update_1
okt.
5
2015

Norbi, és az ő levele

„Hiszek benne és megteszek mindent, hogy nagyon jó legyen!”

Egy kollegiális baráti társaságban témaként felmerült és többen megmosolyogták „Norbi” legutóbbi levelét. (A levél.)

A tavaszi brókerbotrányok óta még akkor sincs kedvem nevetni egy ilyen levélen, ha esetleg az csak tőzsdei körökben szokatlan gondolatmenete vagy fogalmazása miatt tényleg szórakoztatónak tűnik.

Ez a levél szerintem ugyanis a maga kategóriájában nagyon jól sikerült.

Azoknak és azokhoz szól, akik megvették „Norbi” cégének papírját (UPDATE1 – Norbi Update Lowcarb NYRT.).  Akik hajlandók voltak pénzt áldozni ennek a cégnek a részvényére, (ebből következően is) azoknak ilyen „információkra” és a tájékoztatás ilyen szintjére lehet szüksége. Norbi ezt (most is) felismerte és megoldotta a feladatot.

Érdemes elfogadni, hogy a tőzsdei befektetők közösségében sokan vannak, akik nem annyira (esetleg semennyire sem) képzettek és gyakorlottak, mint mások, és ennek ellenére még nekik is van joguk befektetni és pénzt keresni, vagy veszíteni a piacon.

Az ő számukra hiába választja a nyilatkozó az intézményesült szakmai nyelvet és érvrendszert, az elvont fogalmazást, nem sokat ér vele, mert nem értik, sőt (ebből következően is), többnyire nem is kíváncsiak rá. Ez utóbbit én is sokszor megtapasztalom.

Az egyszerű, nyílt és lényegre törő kommunikáció célravezető ebben a körben és ez a levél pont ilyen. Ennek a levélnek könnyen olvasható üzenete van. (Persze, nem egyforma üzenete van a szakma és a befektetők felé, de van üzenete.)

Ebből a levélből süt az „optimizmus”, és az, hogy a cégvezető keményen dolgozik a cég sikeréért, valamint hogy a siker nem is marad el, útban van. „Norbi” szerint legalábbis. Az is jól látszik, hogy „Norbi” törődik a részvényesekkel, nem hagyja magukra őket akkor sem, amikor „egy újságíró sem vette a fáradtságot, hogy telefonon felhívja és egy interjút készítsen vele”.

Kellhet ennél több egy UPDATE1 részvényesnek?

Nem hiszem. Ők valószínűleg erre a tájékoztatásra és ebben a formában kíváncsiak, mert a csökkenő árfolyam mellett reményre van szükségük és „Norbi” ezzel a levéllel reményt ad nekik.

Muszáj „komolyan” venni ezt a levelet a Quaestor-kötvényesek, Marcsikások, Cívis Globálosok, BTel-kötvényesek (és sorolhatnám még hosszan) országában. Abban az országban, ahol sok helyen volt kiplakátozva, hogy az ország „jobban teljesít”, „erősödik”, „összefog”, megvédi a munkahelyeket a menekültektől. Itthon valójában ez a kommunikációs szint gyakori, ezt szokja meg az olvasó, és ez olyan régóta tart, hogy az igényszint alkalmazkodik hozzá. A szolgáltató (most épp „Norbi”) meg nem tesz mást, mint kiszolgálja az igényeket.

Gondoljuk csak végig, hogy vajon a Quaestor, a Hungária vagy a BTel kötvényesei milyen tartalmú és formájú tájékoztatást kaptak? És mire mentek vele?

Én csak attól tartok, ha esetleg a sztori nem „Norbi” levele és a részvénytulajdonosok várakozása szerint alakul (és elég sokan vannak/lesznek, hogy a politikusok székéből is látsszanak), akkor követelni kezdik majd, hogy a többi befektetési szolgáltató fizesse meg a kárukat úgy, mint a Quaestornál.

Akkor már senki nem fog mosolyogni közülünk, hanem attól fél majd, hogy megint a zsebébe nyúlnak.

Ilyen régen volt március?

Kiemelt kép forrása: hvg.hu
Fotó: Földi Imre/MTI