Üdvözöljük a Juventusban!

„Normális, hogy egy ember milliókat keres, miközben átlagembereknek az autógyárban beosztással kell élni?” – így a FIAT-szakszervezet, amely sztrájkba lép (komolyan!) Ronaldo 130 millió eurós átigazolása miatt a Juventusba. Teljesen normális, ha az illető a világ egyik legjobbja 75 millió Twitter követővel – és a kettőnek semmi köze egymáshoz. Ha csak egyszer bevezeti a Juvét a BL-döntőbe, annak önmagában majd 60 millió euró marketingértéke lehet a klub számára, és a közös tulajdonláson keresztül a FIAT–Chrysler számára is. Siker esetén megdobhatja a Jeep eladásokat, akár százmilliós plusz bevételeket hozva, munkahelyeket őrizhet meg és akár teremthet is, bőven megtérülhet a befektetés, ez üzlet és ilyen sokat ér. Vagy nem térül meg (például lesérül, idős már, nem megy jól stb.), de ez a kockázat, és a tulajdonosok dolga. És nem a szakszervezeté.

Amúgy meg a bődületes marketingértéke a követői számokból is levehető, 1 euró/db áron vettek vele például Instagram követőket:

„His value to marketers is compounded by his huge presence on social media. He has 74.5 million followers on Twitter, compared with 6 million for Juventus and less than 1 million for Jeep. On Instagram, he has 134 million followers, compared with about 10 million for Juventus.”

(A képen épp tokiói tőzsdei bevezetést reklámoz, gondolom, nem ingyen.)
Image may contain: 2 people, people smiling, suit

Forrás: Vakmajom a Facebookon