Ügyes

A szélesedő vásárlóerő tünete, hogy a karácsonyi – mindig sokkal nagyobb, drágább termékeket is tartalmazó – kínálatba a Lidl felvette a sonkák Stradivariját, a spanyol bellotát, ami olyan sonkát takar, amelynek a legalább 50%-ban spanyol fajtájú malaca minimum az élete utolsó szakaszában csak makkon van tartva a tölgyerdőben. Sokkal lassabban nő, sokkal magasabbak ezért a termelés költségei, de a végeredmény semmi máshoz nem hasonlítható zsír-hús szerkezetű, igen aromagazdag sonka, levegőn szárítva és hosszan érlelve, már majdnem fűszer. Nos, az ára is borsos és a sokszorosa a közönséges „ipari” sonkáknak, és gondolom, nem is az átlag fogyasztót célozzák meg vele, ahogy más luxus-kézműves termékekkel sem. Viszont a honi felbukkanása figyelemre méltó indikátor, pláne egy diszkontban, akár pár évvel korábban is teljesen elképzelhetetlen lett volna ilyen high-end cucc a polcokon, és a Lidl nem hülye, tudja, mit csinál. Beérettnek látja a helyzetet, hogy nehéz évek után, amikor szinte csak olcsósággal tudott versenyezni, magasabb profitrátájú termékekkel is bepróbálkozzon, valamiből ki kell termelni a száguldó béreket – és épp akkor, amikor a kevésbé versenyképes honi konkurensek bedobják a törülközőt és eladják magukat neki.

Bellota sonka

Forrás: Vakmajom a Facebookon