Úton a globális ízlés felé

Erdem Moralioğlu török-kanadai divattervező ruhái lesznek idén a H&M szokásos őszi globális kampányának a slágerei. A metódus az, hogy a hírességek által hordott méregdrága egyedi exkluzív luxust lehozzák a földre ahhoz képest töredék árakon, ezzel jó esetben elsöprő keresletet generálva. A divat élen jár a globalizációban, mert itt olyan terméket kell létrehozni, amire lesz vevő Londonban, New Yorkban, Rómában, Hong Kongban és Budapesten: veszik nők, férfiak, idősek, fiatalok, mindenféle rasszból és kultúrából, és ez vissza is tükröződik a képi világ multikulturalizmusából. Nem vagyok a ruhák nagy fogyasztója, de a jelenség tetszik: divatkapitalizmus határok és bármilyen megkülönböztetés nélkül. Sőt, az ellen.

Forrás: Vakmajom a Facebookon