Vírusmarketing siker

Fed előtti kivárás 2.0, ezúttal emelkedő nappal, tech az augusztusi beomlás óta a legmagasabb szintre verekedte magát.

Egy pár hónapos történet, ami most bukkant elém, egy közel-keleti lány, Nina Mufleh, aki 2014-ben az USA-ba költözött, szeretett volna az Airbnb-nél dolgozni, ezért hosszas hiábavaló próbálkozások után összedobott nekik egy prezentációt a saját Airbnb-s profiloldalán, ami vírusmarketing siker lett, és kilincselni kezdtek nála a cégek. Ami tanulságos a sztoriban, az talán nem is az egyéni karriertörténet, bár az sem rossz, hanem inkább az, hogy miképpen tudja az USA magához vonzani a tehetségeseket a világ minden részéből, hiszen ez a lány otthon, a társadalomban alávetett szerepű nőként egy egyébként is véleménykorlátozó diktatúrában, ahol még az internethasználat sem teljesen szabad, aligha tudott volna hasonló karriert befutni, ahhoz el kellett mennie. Hosszabb távon a személyes szabadságjogokat nem teljes körűen garantáló, nem liberális demokráciák lemaradásra vannak ítélve, mert elveszítik az értékes emberfőiket.

Daimler főnök FAZ-ban:

“Aber im besten Fall kann es auch eine Grundlage für das nächste deutsche Wirtschaftswunder werden – so wie die Millionen von Gastarbeitern in den 50er und 60er Jahren ganz wesentlich zum Aufschwung der Bundesrepublik beigetragen haben.”