Óda a mobilhoz

Mobil, mobil, mobil. Mi nem kötődik már a mobiltelefonhoz? Hogy lehetett élni nélküle a kőkorszakban, el sem lehet képzelni, imádnivaló ez tech forradalom, marha nagy mázli kortársként benne lenni.

1. Robinhood, egy új bróker applikáció, csak mobilon fut, részvénypiacon kezdő fiatalokra hajt az egyszerű felületével és azt ígéri, hogy jutalék nélkül(!) lehet rajta részvényt venni, kb. a brókerszektor Ubere akar lenni. Persze semmi nincs ingyen, szóval vagy a rossz teljesítésen keresztül keres, vagy valami más módon, pl. az order flow értékesítésével. A szektort alaposan felkavarná, ha el tudna terjedni, mert tovább szorítaná lefelé a jutalékokat a megbízhatóbb, nagyobb szereplők esetében is. (Azért a brókerválasztásnál a No.1 szempont sosem a jutalék mértéke, hanem a megbízhatóság, láttunk már brókercégeket elhasalni.) Thomas Peterffy nem a rajongója, mondjuk nem meglepő.

2. Ma van a Match Group elsődleges kibocsátása, ennek a cégnek egy részlege a Tinder, az ismerkedős (eufemizmus) app, szellemes módon MTCH lesz a ticker. A CEO-ja egy nappal a kibocsátás előtt adott egy interjút, amiben más adatok szerepeltek a felhasználók számáról, mint a prospektusban, nem túl okos… Itt is a mobil az alkalmazás fő terepe.

3. De jó, már ilyen is van, hogy profi „food instagrammers”, mindenből lehet pénzt csinálni, ha sikerül elég nagy követőtábort összegereblyézni, ami persze nem könnyű. Jó meló, kajálsz és lövögeted fel a képeket mobillal, persze ez akkor is jó, ha nem fizetnek érte. :-) Korábban, a predigitális kőkorban voltak a rettegett étteremkritikusok, aztán jött a gasztrobloggerek kora, akik szinte átvették a vendéglők fölötti uralmat, a konyhákba is beköltöztek, most pedig itt kopogtat a kaja instagrammerek rémuralma, retteghetnek a séfek. :-)