Taxi és USA

Emblematikus, hogy az Uber szülőhelyén, San Fransiscóban csődvédelmet kért a legnagyobb taxitársaság. Az a mód, ahogy eddig a legtöbb helyen szabályozták a taxipiacot: megszabták a kocsik számát, tiltották az árengedmény adását, tehát korlátozták a versenyt, aminek köszönhetően sok városban több százezer dollárt/eurót ért egy középkorias céh-engedély, egyszerűen halott, ezek a kartellszerű képződmények összedőlnek az applikáció alapú új szereplők támasztotta konkurencia hatására. Éljen a szabad verseny.

New York-i taxiengedély ára: az egekbe szökött, 1 millió dollár (!) fölé ugrott 2012 végére és itt jött be a verseny, azóta szakad, és már jóval lejjebb lehet, és valószínűleg zuhanni fog tovább, egészen le a nulláig, ebbe a hulló késbe biztos nem szabad belenyúlni. Másrészt ezeket az aberrált engedély-árakat a fogyasztóknak kellett eddig megfizetni, pont a kartell miatt lettek fokozottan versenyképtelenek a régi taxitársaságok.

 

Friss árak: még mindig 5-600 000 dollár:

Forrás: nycitycab

Forrás: nycitycab

A luxus lakóingatlanok piaca több év emelkedés után globálisan szenvedni kezdett a kínai belassulás és nyersanyagátok tombolása miatt, elmaradoznak a kínai, orosz, brazil, dél-afrikai stb. vevők, és ez érezhető New Yorkban, Miamiban, Londonban vagy Párizsban.