Parkolás

Az 1960-as évek óta nem voltak ilyen kevesen a jogsit szerző amerikai fiatalok, pedig az össznépességszám sokat nőtt azóta. Emögött részben az autómegosztók elterjedése állhat, minek jogsi, ha van Uber meg Lyft. Különben is, vezetés közben nem lehet, vagyis veszélyes, netezni… Több tucat amerikai város csökkentette az építkezéseknél minimálisan előírt parkolóhelyek számát amiatt, hogy egyre kevesebben közlekednek saját autóval a városokban, és ezért kevesebb parkolóhely kell. Ha kevesebb saját autót fognak tartani a háztartások, kisebb lesz a városok forgalma, sokkal élhetőbb helyek lesznek a nagyvárosok.

Amit az államok nem értenek még, lásd Európában csak most készül valamilyen központi szabályozás az autó- és ingatlanmegosztókra, és a versenyben nem érdekelt céhek sok helyen elérték a tiltásukat, azt a piaci szereplők már rég; az autógyártók nem véletlenül kötnek sorban stratégiai megállapodásokat az autómegosztókkal, hiszen igen nagy vevőik lesznek. Beszédes jelenség, hogy a szabadpiaci folyamatok, az autómegosztók térnyerése, az elektromos autók elterjedése megfejelve a már itt kopogtató, fejlesztés alatt álló önvezető járművekkel, együttesen a globális nagyvárosok élhetőbbé válásának irányba mutatnak.

Az is lehet, hogy egyszer, na jó, tán nem a mi életünkben, lakható hely lesz a Rákóczi út? :-)