A dízel haláltusája

Elkezdődött a dízelek haláltusája. Az Európai Parlament olyan szabályozást fogadott el, mely szerint az autógyártók autónként (!) 30 000 eurós bírsággal sújthatóak, ha csalnak a károsanyag-kibocsátás mérésében. Egyúttal London bejelentette, hogy olyan zónát hoz létre Ultra Low Emission Zone néven, ahova dízelek csak büntetés fejében hajthatnak be, taxik pedig csak olyanok lehetnek, amelyek legalább 30 km-t tudnak menni zéró-emissziós módban, több brit nagyváros is hasonló szankciókat tervez, napi 20 font méregadó dízelre. Ezek a globálisan felgyorsuló dízel tiltások/korlátozások akár gyorsan elvezethetnek oda, hogy új autóként nem lesznek eladhatóak a dízelek, leesik ezért az áruk, a gyártók felhagynak a fejlesztésükkel és a használtpiacon is korlátozottan lesznek forgalomképesek – erőnyerők a hibrid meghajtású, de főleg a full elektromos autók, amelyek eleinte, amíg nem pörög fel jobban a termelésük, és ez már meg is indult a nagy piaci beruházásoknak köszönhetően akkugyárakba, használtan is jobban tarthatják az árukat.

Kieg.: pár hete hibridet vezetek, egészen elképesztő hatással van a vezetési stílusra, az ember szeretné minél többet használni az elektromos módot, minél kevésbé égetni a benzint, ezért kevésbé gyorsít, hogy ne kapcsoljon a benzines, többet motorfékez, hogy töltődjön az akksi, és lassabban hajt, hogy troliszerű suhanóüzemben maradjon. Kvázi nyugdíjas grínpíszaktivistát farag belőle a technológia, vége a jaszkarinak.