A kínai Starbucks

1 dollár bevételből 2 dollár veszteség? Ezt tudja a nemrég fanfárok között az amerikai piacra lépett, a részvényeladásból 500 millió dollárt beszedett kínai kávélánc, a Luckin Coffee (LK) – az árfolyama majd lefeleződött a debütálás óta a nyitáskor felmarketingelt árból és a 17 dolláros kibocsátási ár alá is beesett. A csupán két éve létező cég üzleti modellje a pénzégetőmű, a gyors terjeszkedés miatt, 2300 üzletet nyitott eddig, évi 250 millió dollár veszteséget generál, és azért is, mert az áraival 20-30%-kal alámegy a piacvezető Starbucksnak, tehát valószínűleg terjeszkedés nélkül is veszteséges lenne. Két évig még biztos működni fog a bevonzott félmilliárdból – ahogy a mondás tartja, ahol van elégetnivaló pénz, ott kerül gyufa is, az ügyfelek még egy darabig elkávézgathatnak a befektetők pénzéből. Hacsak nem abban bíznak az investorok, hogy a kínaiak a Starbucksot is kitiltják Kínából.

Forrás: Vakmajom a Facebookon