A munkahelyek kreativitása

Mivel ez a recesszió, úgy tűnik, különösen sok munkahelyet fog elpusztítani, 10-ből akár 1-2-őt, csak az tud életben maradni, aki iszonyú gyorsan alkalmazkodik. Egy kis pékség, miután a szabadtéri piacot, ahol árusított, bezárták, hamar úgy döntött, hogy azonnal átáll kiszállító üzemmódra, Google doksiban lehet leadni heti kétszer a rendelést, fizetés csak utalással utólag (=bizalom), e-mailben jön a számla. Ha a kesztyűben behozott kenyeret pár perces 200 fokos hőkezeléssel ellátjuk, biztonságos friss kenyérhez juthatunk így. Az otthoni próbálkozások azért sosem lesznek ilyen szépek, a kenyeret süsse a pék, nem mellékesen a fogyasztásunkkal támogatjuk a gazdaságot. Ha mindenki teljesen bunkerbe vonulva majd mindent maga állítana elő, a munkahelyek nagy része megsemmisülne – a lezárásokkal egyúttal élő oktatókísérlet is zajlik arról, hogy miért is jó dolog a fogyasztás, és micsoda K.O., sorsok millióinak tönkretétele, ha az ún. “fölösleges” fogyasztást kivonjuk a gazdaságból. Amikor vásárolsz, akár magyar kenyeret, bort és nyelvoktatást, akár osztrák marhát, olasz articsókát, portugál málnát vagy majd később tán egyszer újra egy nápolyi hosszú hétvégét – a munkahelyek is mögötte vannak, amelyek létezéséhez morzsányit hozzájárulsz, bárhol a világon.

Forrás: Vakmajom a Facebookon