A Tesla és a megbízhatóság, avagy messze még az élmezőny

Nagyon messze. De még a középmezőny is „fényévekre”. A tények legalább is ezt mutatják. A brit What car? magazin szokásos éves felmérése szerint – mely több mint 18 ezer olvasó gyakorlati tapasztalatát összegzi – az 1-4 éves elektromos vagy hibrid autók mezőnyében a legmegbízhatatlanabb típus a Tesla Model S. Messze a legmegbízhatatlanabb. Ezek után már nem csoda, hogy a Tesla az autómárkák versenyében is „tökutolsó” lett.

Hiába tehát egy alapvetően helyes, ráadásul megfelelő időben felismert vízió, a profitábilis autógyártáshoz ennél azért jóval több kell. Nem árt például, ha minőségi a karosszéria kidolgozása, ha működik az elektromos rendszer, ha használat közben sem hajlik meg az ülések váza, vagy ha nem törnek le az ajtókilincsek.

Ebből is látszik, messze még az út vége. De vajon milyen messze van az út vége? Persze nem az elektromos autózás, hanem a Tesla számára. Látva a hagyományos autógyártók elektromos autózás terén tett hatalmas erőfeszítéseit (2019-től például már a Porsche is kínál majd közvetlen vetélytársat a Model S számára a Taycan csúcsragadozó személyében), azt gondolom, néhány évnél többet nem kell várnunk, hogy erre a kérdésre is megkapjuk a választ.

De történjen bárhogy, az egészen bizonyos, hogy a Tesla így is örökre beírta már magát az egyetemes autógyártás történelmébe. Csak azt nem tudjuk még, hogy milyen hosszú lesz az a fejezet, ami a tisztán elektromos amerikai márkáról szólni fog. Amennyiben rövid lesz, néhány év múlva oldtimer rovatunkban ismét üdvözölhetjük Elon Musk álmát.