Az állam „szolgáltat”

Az állam 30%-ban korlátozná, hogy a magániskolák tantervei mennyire térhetnek el az államitól, ráadásul féléves bontásban. Miért pont 30%? Miért nem 20% vagy 50%? Hogy lehet ezt mérni? Mi az eltérés mértékegysége? Miért szól bele, hogy milyen úton, mennyi idő alatt, milyen időbontásban jutnak el oda a piaci versenyben működő magániskolák, hogy a gyerekek tudásanyaga az állami elvárásoknak is megfeleljen? Miért nem konzultál erről az iskolák fenntartóival, és az ilyen iskolákra nagy keresletet mutató, s gyermekeik oktatására magánzsebből komoly összegeket fordító, ergo komoly adófizető szülőkkel? Miért nem arra fordítja az energiáit, az oktatásba nagy szellemi és anyagi erőket fektető magánsulik csesztetése és ellehetetlenítése helyett, hogy a saját, elavult oktatási rendszerét modernizálja, és mindenki számára elérhetővé tegye az olyan magas szintű oktatást, amit most csak a jobb módúak tudnak megfizetni? Épp a magánoktatásban, ami épp azért virágzik, mert az állami egyre inkább leromlik. Miért kényszeríti arra az államitól eltérő oktatásra vágyó, és erre erőforrással rendelkező szülőket, hogy csemetéiket mielőbb kirántsák a rendszerből, és külföldre írassák iskolába, tovább fokozva az anyagi-szellemi elit emigrációját? Mikor esik le neki, hogy ez nem a feudalizmus, hanem a tudásalapú 21. század? Az adófizetők meddig lesznek olyan bambák, hogy eltűrik a szabadságuk egyre mélyebb és kiterjedtebb korlátozását?

Forrás: Vakmajom a Facebookon