Az elmúlt időszak érdekes fordulatai

Ez+az.

Maláj gumikesztyűmilliárdosok: mivel a globálisan évi 330 milliárd darabosra növekvő gumikesztyűpiacon a nagy gumifa termelő/gumifeldolgozó maláj cégek tarolnak 65%-os piaci részesedéssel (a gumifát még a brit gyarmatosítók telepítették ide Brazíliából). Az idén felrobbant kereslet, s ezzel párhuzamban felrobbant részvényárak következtében többen dollármilliárdosok lettek. Élő ember nem akadt, aki egy éve meg tudta volna jósolni, hogy 2020 nagy biznisze ilyen pofonegyszerű hülyeség lesz, mint a gumikesztyű.

Lazachisztéria: annak ellenére, hogy semmiféle tudományos bizonyíték nincs arra, hogy lazac fogyasztásától fertőzést lehet kapni, ennek az esélye technikailag zéró, mégis, mivel egy pekingi piacon vírusmaradványokat találtak egy lazacvágó deszkán, a kínaiak nem csak teljesen leállították a lazacimportot, de persze a fogyasztás is összeomlott, kikerült a boltokból és senki nem megy sushit enni. A norvég lazacos cégek nagyot is estek a tőzsdén: annyiban joggal, hogy hiába hülyeség a lazacpara, ha a fogyasztók átmenetileg elfordulnak a terméktől, akkor lehet hatása a keresletre, az igazság nem számít, csak amit hisznek. Hisztériára nem hajlamos fogyasztó számára viszont olcsóbb lesz a lazac. (Tényleg, el is kéne menni sushizni, ezeréve.)

“The first half hour of stock trading on Monday morning sent SalMar down 7.8 per cent, Grieg Seafood down 6.1 per cent, Mowi down 5.6 per cent, Bakkafrost down 5.6 per cent and Lerøy down 3.3 per cent.”

Az IKEA több államnak visszafizeti a tavasszal kapott munkahelyek megtartását segítő támogatásokat, mert az áruházak újranyitásakor kiderült, hogy nagyon jól megy a biznisz, ömlenek a vevők.

Ír Revolut forradalom: a globálisan már 12 millió ügyféllel rendelkező (ebből 1millió ír) pénzügyi appban egy új szabályozásnak köszönhetően lehetővé válik, hogy az (ír) ügyfél az appból rálásson más bankoknál vezetett számlái egyenlegére és tranzakcióira. Halálos fenyegetés a régi kereskedelmi bankokra – az ügyfélnek meg jó, a versenyélénkítő szabályozás lenyomhatja a bankolás költségeit. Éljen a verseny.

Osztrák elegancia és jómodor. Az osztrák turisztikai ügynökség olyan reklámfilmmel népszerűsíti az ausztriai utazást, amelyben egy grazi fiú Pestre utazik és budapesti vágóképek vannak. Az utazás nagy jó és összeköt – irány Ausztria!
(És nem olyan bugris üzenettel, mint a magyar, hogy nemenjsehovamindenholnagyonveszélyescsakitthonjó, avagy extra Hungariam non est vita. Est.)

Forrás: Vakmajom a Facebookon