Az eredménytelen oktatás

Az eredményektől eltekintve mennyire tünteti el az oktatási rendszer a 15 évesek mért matematikai teljesítményében a családi háttérből, a nemből és a földrajzi helyből (város/falu) fakadó különbségeket: ahol közel vannak az 1-es értékhez az országok pöttyökben és az oszlopban, ott nagyon/teljesen, ahol távol, ott a közoktatás nem látja el alapvető funkcióját, az esélyek kiegyenlítését. A területi hátrányok kiegyenlítésében Magyarország az utolsó az OECD-országok között, a vidéki (falusi) gyerekek mindössze a töredéke teljesítményt nyújtják matekból, mint városi kortársaik (bekarikázott fehér pötty), ebben még Indonézia vagy Törökország is sokkal jobb, Kolumbiáról nem is beszélve: faluba születni még ezekben is kisebb hátrány. Tényleg csak le kellene koppintani az észt–finn oktatási rendszert, ahol nem csupán a különbségek kicsik, de az eredmények is jók.

Forrás: OECD

Forrás: OECD

Forrás: Vakmajom a Facebookon