Ha kevés van, egy oltás is megteszi és a vakcinát nem is kell annyira hűteni

Izraeli valós átoltott popuplációból nyert adatok szerint a Pfizer BioNTech vakcina már 1 oltással is 85%-os védettséget ad és akár három hónapon át (hosszabb adatsor ugye még nincs), tehát eleinte lehet választani a “minél több embernek egyet” kampányt, és közben a gyártó módosítani szeretné a felügyeleteknél a vakcina leírását is, a szükséges tárolási körülményeit mínusz 15-25 fokra hozva le, az eddig mínusz 60-80-ról, amit már egy normál mélyhűtő is tud. Ez a kettő együtt igen nagy változás és jókora versenyelőnyt ad a cég termékének és gyorsíthatja az oltási kampányokat. Az alapító tulaj azt is megjegyezte, hogy dolgoznak olyan új sorozatú Covid19 vakcinán, amiből elég lesz egyetlen oltás.

Ebből a két dologból az látszik, hogy itt olyan eszméletlen sebességgel játszódik le a szemünk előtt a vakcinafejlesztés, amikor egyszerre van már kint a piacon a kész, biztonságos és jól használható termék, és közben, az oltással nyert valós tapasztalok fényében módosítanak az alkalmazási feltételein, amikor kedvezőbb adatokat nyernek, és fejlesztik is a terméket a háttérben –  ez példátlan, és roppant pozitív jelenség az oltásfejlesztések történetében. Nyilván eleinte a minél nagyobb biztonságra és hatékonyságra való törekvés jegyében adták ki a leírásokat és használati utasításokat, nehogy gond legyen.

A verseny élesedésére amúgy az is apró nyelvi bizonyíték, hogy a jelentős új fejleményekről beszámoló Wall Street Journal a cikk címében már nem nevezi meg a gyártót, hanem annyit ír, hogy “some covid-19 vaccines”, bizonyos vakcinák. Mintha bújtatott reklám lenne a Pfizer BioNTech nevének kiírása, mintha kóláról vagy chipsről lenne szó. Ez nyilván a szerkesztési politika megváltoztatása, “gyerekek, címbe mostantól ne írjuk már bele a gyógyszergyártók nevét, majd ha fizetnek”. Eddig nem lehetett látni ilyet.

Hamarosan jönnek a boldog hétköznapok. Utazás, uszoda, vendéglő. Tiszta sci-fi!

Forrás: Vakmajom a Facebookon