jan.
13
2019

Kína gyarmatosít

A kínai gyarmatosítás tipikus eszköze: lejattolni helyi korrupt politikusokkal valami túlárazott megaprojektről, vasútról, kikötőről, útról, minél drágább, annál jobb, az állam szépen adósrabszolgaságba hullik, a helyi politikai elit meg a kínai állami cégek kaszálnak az inflált beruházásokon, nekik win-win, adófizetőknek óriási szopás ez a kiszipolyozás. Direkt vadásznak a korrupt külföldi politikusokra. Pont ez történt Malajziában, a volt miniszterelnök lopott párszázmillió dollárt egy állami fejlesztési alapból, erre jöttek a kínaiak, hogy majd kisegítik, elintézik, hogy ne legyen vizsgálat, meg adnak lóvét is, cserébe hamar alá kellett írni egy 34 milliárd dolláros (a maláj GDP 11%-a) kínai hiteles fejlesztési projektet, benne 16 milliárdos vasútvonallal, amit 7,25-ből meg lehetett volna építeni, cserébe kínai hadihajók is jöhettek volna a maláj kikötőkbe – szerencsére a miniszterelnök választáson megbukott és az új vezetés lefújta az egészet, hogy ne kerüljön az ország kínai adósrabszolgaságba, a politikus meg rács mögött.

„In return, Malaysia offered lucrative stakes in railway and pipeline projects for China’s One Belt, One Road program of building infrastructure abroad. Within months, Mr. Najib—who has denied any wrongdoing in the 1MDB matter—signed $34 billion of rail, pipeline and other deals with Chinese state companies, to be funded by Chinese banks and built by Chinese workers.

Mr. Najib also embarked on secret talks with China’s leadership to let Chinese navy ships dock at two Malaysian ports, say two people familiar with the discussions. Such permission would have been a significant concession to Beijing, which seeks greater influence across contested waters of the South China Sea, but it didn’t come to pass.”

Forrás: Vakmajom a Facebookon