Huszonöt évre szóló átrozsdásodás elleni garancia, olasz tervezésű rozsdamentes acél karosszéria, angol felfüggesztés, északír gyártás, francia–svéd közös fejlesztésű V6-os motor, döntően amerikai értékesítés. Sokaknak csak…
A 7 oldtimere
Az első faros – Škoda 1000 MB (1966)
Noha a cseh autómárkára hajlamosak vagyunk úgy gondolni, mint a farmotoros autóépítési koncepció tradicionális képviselőjére, a valóság mégis az, hogy a Škoda az utolsók között…
Magyar virtus – Renault 5 Turbo 2 (1983)
Éppen ma egy éve, hogy már nincs közöttünk minden idők legnagyobb magyar ralibajnoka. Páratlan pályafutása alatt több autómárka számos típusával versenyzett és ért el sikereket kivétel…
Hát Te meg? – Messerschmitt Kabinenroller KR200 (1960)
Tengeri halra emlékeztető ábrázata repülőgéptörzshöz hasonló karosszériában folytatódik, motorbicikliben végződik, a formát pedig egy plexikupola koronázza meg. Mennyi izgalom kevesebb, mint három méter terjedelemben! A…
Olasz kapcsolat – Citroën SM (1973)
Korának leggyorsabb elsőkerék-meghajtású autója volt, mégsem csupán emiatt érdekes a Citroën SM. A két, vitathatatlanul karakteres autómárka, a Citroën és a Maserati nászából született szédületesen izgalmas…
Piedone kedvence – Alfa Romeo Giulia Super (1973)
Személyesen sajnos már nem lehet közöttünk, de filmjei, így emléke örökké velünk marad. „Köszönöm!” – utolsó szava csupán ennyi volt, amikor tavaly nyáron eltávozott. Generációk…
Kétéltű – Amphicar 770 (1967)
Kereke, futóműve, de emellett propellere is van, ezért amennyiben szükséges, boldogul a vízben is. Akár egy motorcsónak, amire kerekeket biggyesztettek. Vitatható létjogosultság, de tagadhatatlanul jópofa…
Örök szerelem – Ford Mustang (1964)
1964. március 9-én egy Wimbledon-fehér autó gördült le a futószalagról a Michigan állambeli Dearbornban. Egy 4,3 literes V8-as motorral szerelt, 164 LE-s kabrió. Egy hónappal…
Mennyből a pokolba – NSU Ro 80 (1970)
Pedig minden mesébe illően kezdődött. 1967-ben a világ döbbenten állt meg előtte, mert még csak hasonló autó sem létezett akkoriban. Aztán amilyen gyorsan jött a…
Autó ínyenceknek – Alpina B7 Turbo Coupe /1 (1985)
Vannak olyan autók, amelyeket pár év múltán elfelejtünk. Vannak olyanok, amelyek elérik a klasszikus státuszt. Mások legendává válnak. Ma egy legendát mutatunk be Önöknek. Miután…
Apartman lelet – Ferrari 250 GT Pininfarina Coupe (1959)
Rendszeres olvasóink közül biztosan sokan emlékeznek még rovatindító cikkünkre, melyben egy legendás autómárka egyik példányának hihetetlen történetét ismerhettük meg. Magam sem hittem volna, hogy az…
Csodabogár – Volkswagen Beetle 1300 (1966)
Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy dübörög a klasszikus járművek és egyéb relikviák aukciós piaca. Mi sem támasztja alá jobban ezt a kijelentést, mint hogy hosszú évek…
Donald Trump első oldtimere – Rolls-Royce Silver Cloud (1956)
Olyan sokat és annyiféle aspektusból írtunk már az utóbbi időben Donald Trumpról, ugyanakkor egy fejezet eddig kimaradt. Az autók. Trump és az autók. Újak és…
Fehér cápa a keleti blokkból – Volga M21 (1956)
Mi sem adhatna nagyobb aktualitást a Gorkiji Autógyár (GAZ) egykori csúcstermékének bemutatásához, mint az orosz elnök hazánkban tett tegnapi látogatása. Putyin szeret vezetni, s ez…
Mennyiért?! – Lada Niva (1980)
Azt hiszem, hogy közel 40 évvel ezelőtt, amikor 1977. április 5-én elindult a Volga-menti Autógyár (VAZ) 2121-es típusának sorozatgyártása, maguk a gyár alkalmazottai sem gondolták,…
Kincs az erdő mélyén – Aston Martin DB4 (1962)
A klasszikus autók – oldtimer, youngtimer, veterán, ki-ki helyettesítse be a számára legkedvesebb kategóriát – feltétlen rajongójaként mindig izgalommal tölt el, amikor valamilyen különlegesség bukkan…