Robinhood részvénykibocsátás

A nyereségességét a múltban csak rövid időszakra fenntartó, de 22 millió ügyféllel és majd 100 milliárd dollár ügyfélvagyonnal bíró lakossági brókercég 32 milliárd dollár árazással debütált – és egyből esett 10%-ot. Az alapító tulajok mosolya érthető, egy lakossági részvénykereskedési mánia, ami generációnként egyszer van, utoljára 1999-2000-ben volt, zenitjén tudták eladni a részvényeket, amelyeknek értéke a lakosság részvénypiaci aktivitásán múlik, ami pedig lelkesedés-apátia ciklikusságot mutat.

Ráadásul a lelkesedés alighanem túl van a csúcsán, hiszen még a kibocsátási prospektusban is szerepel, hogy a cég bevétele csökkeni fog a harmadik negyedévben, a lakossági aktivitás apadása következtében. Ez a bevétel ráadásul döntően a megbízási adatok eladásából származik, jutalékot nem számít fel az ügyfelek felé a cég (ez a látszólagos ingyenesség, a marketingelt robinhoodság, “demokratizáljuk a kereskedést”).  Az is lóg a levegőben, hogy az efféle tevékenységre szigorúbb szabályozás is jöhet, ha tán nem is tiltás. Szóval a részvényeladás időzítése ciklikusan tökéletes a tulajdonosok szempontjából. Kevesebbet ért volna egy éve, és az is lehet, hogy egy év múlva is. Sok számlával rendelkező befektető is vehetett HOOD részvényt, az ő szempontjukból már nem biztos, hogy ez így van.