marketing

Ryan Reynolds tudja mit csinál

Néhány hete a Peloton nevű, online csoportos spinning órákat nyújtó szobakerékpárok gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cég (amely nem mellesleg nemrég lépett tőzsdére) novemberben előállt egy új, a karácsonyi szezonra hangolt kampánnyal, amelynek egyik reklámspotja hatalmas negatív sajtóvisszhangot generált. A reklámba szexista, a nőket tárgyiasító hangneme és lehangoló képivilága miatt is beleállt az internet népe. A spot azóta lekerült az amerikai televíziós csatornákról, azonban youtube-on továbbra is elérhető.

A negatív fogadtatást a cég reputációja mellett a tőzsdei árfolyama is megsínylette. December 2. és december 5. között 15,69%-ot esett a vállalat részvényárfolyama, részben a negatív sajtóvisszhang hatására megingott befektetői bizalom miatt.

peloton

Forrás: finance.yahoo.com

Erről több hazai portál is beszámolt a múlt hét folyamán, köztük a 24.hu, azonban a történet itt még korántsem ért véget.

Aviation American Gin

Adott ugyanis az amerikai celebritások alkoholmámorának (rengeteg Hollywoodi sztár szállt be a közelmúltban az alkohol-bizniszbe, elég csak George Clooney tequila-cégének nemrégiben történt eladására gondolni) egyik újdonsült üdvöskéje, Ryan Reynolds. Az általa képviselt és résztulajdonolt Aviation American Ginnél kiváló érzékkel és hihetetlen gyorsasággal reagáltak a Peloton betlijére. A napokban közzétettek egy általuk interpretált folytatást a Peloton történetéhez, ezzel megteremtve a meta reklámok egy új vállfaját, a rossz reklámok folytatását.

Ez a reklám több szempontból is zseniális:

  • Egyfelől kiváló érzékkel lovagolja meg a Peloton által keltett negatív médiahullámokat, és fordítja azokat a saját márkájának hasznára. Így kreáltak egy instant virális marketingkampányt, viszonylag alacsony ráfordítással.
  • Másfelől a reklám címe is egy az egyben a Peloton reklám címének fricskája.
  • Külön kiemelendő a casting, ugyanis sikerült szerződtetniük az eredeti Peloton reklámban szereplő színésznőt, hogy játssza el a peloton-reklámbeli “megfáradt” önmagát.
  • A Reynolds-féle gin reklámok alapból elég kiemelkedőnek számítanak. Ezt Reynolds személyiségének és az internetes mémkultúra ötvözetének köszönhetik

Ez a reklám akár egy új trend kezdete is lehet, ahol márkák egymás balul elsült PR/Marketing kampányaira reagálva próbálják meg saját brandjüket építeni. Reméljük láthatunk még hasonlóan kreatív tartalmakat akár az Aviation Gin, akár más vállalatok házatájáról.