Tengeri műanyagból sportcipőt, hátizsákot

Tengeri műanyag szemétből sportcipőt, palackot, szörfdeszkát, fürdőruhát, hátizsákot, festékpatront, laptop borítást, padlószőnyeget, széket stb.: olyan óriás multik robbantak rá a tengeri szemétpiacra, mint a Dell, a Coca-Cola, a HP vagy az Adidas, mert egyrészt olcsó alapanyag, másrészt, és főleg, a brandet is fényezni lehet vele, hogy a termék szemétből készül és milyen környezettudatos a cég. Illetve a fogyasztó is, aki veszi, boldog lehet, hogy hozzájárult a nagy ügyhöz. Halászoknál már új profil kezd kialakulni piaci alapon: szeméthalász, egész külön kis mikrokapitalizmus formálódik a tengerpartok és tenger tisztítása körül, mivel a fogyasztó igényli, márpedig a kapitalizmusban az ő szava parancs.

“The more we create the demand for these materials, the more people will be incentivized,” said Bruno van Gompel, Coca-Cola’s Western Europe supply chain director. “Even cleaning up beaches and the sea will become a new type of economy.”

Forrás: Vakmajom a Facebookon